Prikken, meten, spuiten, eten. Elke dag weer
2019
Client
Diabetesfonds
De Uitdaging
Doelgroep
Bekendheid en sympathie creëren voor diabetes om vervolgens geefbereidheid te verhogen om diabetes te voorkomen en te genezen.
Doelstelling
We richten ons op vrouwen 35+ binnen jonge gezinnen in Nederland.
Concept
Sporten, werken, studeren: diabetes is daar altijd bij. Elke dag, elk uur, elke minuut. Het mantra ‘Prikken-meten-spuiten-eten’ laat het beklemmende kader zien waarin het leven van mensen met diabetes zich afspeelt.
Media- en middelenstrategie
RTL zette diverse middelen in: TV-spots van verschillende lengtes om de naamsbekendheid van het Diabetes Fonds te vergroten en de impact van diabetes te tonen. Via branded content verscheen een achtergrondverhaal bij RTL Nieuws en kreeg GTST-personage Jojo diabetes type 1. In een GTST-campagne werd Jojo’s verhaal gekoppeld aan dat van een echte patiënt, met Bloem in een centrale rol. Tijdens All Together Now werd bovendien opgeroepen om te doneren.
Feedback
— Gouden Loeki nominatie
“De spot ‘Dit is diabetes’ overtuigt met een eerlijke en krachtige vertolking van het leven met diabetes, en werd genomineerd voor de Ster Gouden Loeki 2019.”en helder. Geen poespas, wel impact.”



