Hoe je zonder grote woorden duurzaamheid laat spreken?
2025
Client
Chiquita
De Uitdaging
Doelstelling
We willen laten zien dat, in tegenstelling tot wat mensen denken, Chiquita duurzaamheid al meer dan 25 jaar heeft geïntegreerd in haar beleid.
Doelgroep
Kopers van bananen in Nederland, met een focus op Albert Heijn kopers.
Merkomschrijving
Het vrolijke merk Chiquita voorziet consumenten wereldwijd al meer dan 100 jaar van de beste bananen en is bekend van de iconische blauwe sticker en Miss Chiquita.
Concept
Op een luchtige manier brengen we de duurzaamheidsinitiatieven onder de aandacht met de campagne Geel en Blauw maakt Groen. Het mengen van geel en blauw, de iconische kleuren van Chiquita, vormt groen en symboliseert dat duurzaamheid altijd centraal staat bij het merk.
Media- en middelenstrategie
Duurzaamheidsinitiatieven zijn gedeeld via persberichten, 24 klei-animaties op Facebook, digitale en niet-digitale abri’s, displays en bannering. Daarnaast deelden 11 influencers hun creaties van Geel en Blauw maakt Groen op social media.
Feedback
— Peter Bolijn, Chiquita Benelux
“Chiquita bewijst met deze campagne dat duurzaamheid ook simpel en vanzelfsprekend kan zijn. Het slimme idee om de iconische gele en blauwe kleuren te mengen tot groen maakt het verhaal direct en helder. Geen poespas, wel impact.”



